Stresss Stressss......

Ja måste först börja med att berätta lite om skolan för alla nyfikna :)
Dagens lektion hadla om att smink en gamling lr ja en person med mycket rynkor för även det är en konst att kunna. Att komma åt i alla väcken o inte få en linje i det så den bara lyser upp utan jobba med att försöka döja dem. Och inte nog med det att sminka ögonlock på en som är 60+ är inte lätt alls.. Första ska man få en ljus färg på hela ögonlocket och för att få det måste man lyfta o dra och ja allt som går för att inte missa nått väck och sen har ju dem äldre ofta hängiga ögonlock så att försöka dölja dem med lite highlighter o shader är inte så lätt.. Helt klart den svåraste sminkningen att göra snabbt men jag klara lektionen men ska även hitta flera gamlingar att test sminka :) Kanske ta en tur på ett äldre boende?? :)

Sen efter skolan åkte jag o hämta Virre på skolan åkte hem åt mat uppe i resturangen sen hjälpa Virre med den j*vla hockey utrustningen som inte alls är lätt sen skicka iväg han på träning sen packa o få med alla väskor o springa till tåget ja nu är jag iaf hemma o har ätit middag med Underbara Emma och pussat på Mellanie och fixat Caizas frisyr.

Nu ska jag andas några andetag för i morgon blir en stress dag. Fixa Elinas o Majas hår sen mitt eget o göra sig klar för begravning. Urschh..

Förlåt för att jag inte lägger upp bilder nu men jag lyckades glömma kabeln i Sthlm men på lördag lovar jga er bilder :)

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0