Basic Make Up

I dag på skolan hade vi först 2 timmar teori där en av våra lärare visa basic make up på en elev. Väldigt intresant och se skillnaden före och efter. Och se hur han arbetar och vad han har för trix. Men vill aldrig att lektionen ska ta slut man vill bara få lära sig allt på samma gång men de måste ju få ta lite tid och man måste misslyckas för att lära sig oxå. Och framför allt öva och våga testa nya saker och våga blanda alla möjliga färger. Men de kommer nog när man har lite ner erfarenheter :)

Jag hade Isabel, min bonussyster som model idag och de kändes bra att ha någon man kände som model första gången :) då kunde man små prata lite mer o var inte lika nervös. De var väldigt roligt att se före och efterbilderna själv när jag var klar tyckte jag inte de va någon skillnad och tyckte jag hade varit för feg med allt smink men sen när jag jämförde bilderna så såg jag att det inte var så snålt med smink.










Jag började med att tvätta ögonen och sen ansiktet. Sedan la jag en bas med conceler, foundation och puder. Sen fixa jag ögonbryn och fransar. Sen la jag en ögonskugga väldigt all daglig la även på eyeliner och sist fixar jag läpparna. Allt smink jag har använt kommer från MIST Stockholm.

De var de jag hade och bjuda på i dag. Tyvärr är ljuset lite annorlunda för vid 11 då jag börja så lyste solen vid mitt fönster och vid 13 så hade den gått vidare till ett annat men hoppas iaf ni ser skillnaden o gillar det jag gjort.

I morgon vart jag ledig från skolan eftersom vi har praktikdag på Formex mässan. Alla i klassen ska vara där någon dag mellan torsdag-söndag. Och jag kommer vara där på söndag hela dagen. Så på söndag kväll kommer de komma massa kort från den dagen o jag längtar så.

Kommentarer
Postat av: Elina

Oj! de va inte dåligt Jo, imorgon får du sminka mej också :)

2010-08-11 @ 22:36:50
URL: http://elinagallardo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0